Thursday 27 December 2012

jika aku jatuh cinta

assalamualaikum wbt. amboi. nampak tak tajuk belog tu hape? jika aku jatuh cinta. jika je. bukan dah jatuh cinta punn. yeke ?! no comment.ahhh speechless. sape suruh cakap pasal cinta ni. sedihhhhh pedihhhhh !

 back to normal. ada satu moral story pasal kesah cinta ni. nak kongsi je taw. D ni seorang perempuan yang sangat sederhana. ada rupa. ada agama. ada ilmu. cuma tiada harta. sayang sangat bila E merangkap tunang memutuskan pertunangan sebab D cuma nak buat majlis pernikahan yang sederhana saje.Nama punn hidup sederhana kn. Sekadar ada rumah dan kereta, cukuplahh. Nak ape lagi weyy.Si E ni cakap sekarang cinta tak boleh nak on kalau xde duit. Memangla perlu duit tu semua tapi xperlu la semewah tu. At last ape yang jadi, kuasa Tuhan. si D bahagia bersama suami nya. si E maseh membujang. Ambik kawww kawww lahh. Harta tu penting tapi janganla tamak haloba segala loba lahh. Nampak tak, tak payah la nak memilih sangat. Orang pandang agama taw ! lelaki jangan nak memilih sangat even sebelum ni pernah hidup mewah. Ingat, isteri tu tanggungjawab. *TAMAT.

 amboi, macam tak pecaya tengah taip story pasal cinta. ape jadah? HAHA. Sudah sudah. Masok umur 20 ni fikiran macam dah matured tahap tertinggi dah. Boleh jalan :D




"Ya Allah jika aku jatuh cinta, 
 cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
 agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu. 

 Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
 izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
 agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

 Ya Rabbana,
 jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya
 agar tidak berpaling daripada hatiMu.

 Ya Rabbul Izzati,
 jika aku rindu,
 rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu

 Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kekasihMu
 janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

 Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu
 jangan biarkan aku tertatih
 dan terjatuh dalam perjalanan panjang
 menyeru manusia kepadaMu. 

 Ya Allah
 jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
 jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepadaMu."

No comments:

Post a Comment